معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان:
زمانی یک محصول برچسب تجاری میگیرد که ارتباط محصول با یک جامعه به درستی برقرار شود
احسان مشکلانی در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی اظهار کرد: هدف از برگزاری پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی به منصه ظهور گذاشتن تولیداتی است که در نظام آموزشی به دانشجویان آموخته میشود.
وی ادامه داد: زمانی که یک اثر تولید می شود، دیدن شدن این اثر و بازخوردهای آن در جامعه بسیار حائز اهمیت است تا ارتباط بین سازنده و مصرف کننده اثر برقرار شود، میتوان گفت این برقراری ارتباط اصل ایجاد تجاری سازی یک محصول است.
معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: زمانی یک محصول برچسب تجاری میگیرد که ارتباط محصول با یک جامعه به درستی برقرار شود و به بیانی دیگر اگر جامعهای به صورت گسترده خواهان محصولی بود میتوان گفت آن جامعه با محصول مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده است.
مشکلانی در خصوص نکات مثبت پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی گفت: این نمایشگاه متشکل از دانشجویانی است که بیشتر آنان دسترسی به بازار ندارند و باتوجه به این امر قرار گرفتن محصولات دانشجویان در چنین نمایشگاهی سبب میشود محصولات آنان دیده شود تا به تجاری سازی محصولاتشان کمک شود.
وی با مقایسه دوره پیشن این نمایشگاه با دوره حال حاضر تاکید کرد: حضور دانشجویان در دوره پنجم برجسته تر از دوره پیشین است و درحوزههای گوناگون رشد قابل توجهی داشته است که منجر به افزایش احتمال تجاری سازی این محصولات میشود.
معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان عنوان کرد: ایده ها همواره توسط افراد درحال تولید هستند اما ایدهای ارزش پیدا خواهد کرد که جامه عمل بپوشد و به بازار راه یابد و میتوان گفت در میزان اجرای ایده ها فضای خالی وجود دارد و اگر بتوانیم این فضای خالی را بوسیله برگزاری نمایشگاه های تخصصی از میان برداریم اقدام مهمی انجام دادهایم.
مشکلانی در خصوص حمایت هایی که از آثار و ایده ها انجام میشود، گفت: درحال راه اندازی سایتی جامع با عنوان "بازاریابی و فروش محصولات تولید شده" در مجموعه دانشگاه علمی کاربردی هستیم که شامل دانشجویان فعال و دانشجویانی است که فارغ التحصیل شده اند، و در تلاش هستیم شبکهای از افراد جهت تکمیل فرایند بازایابی و فروش ایجاد کنیم.
