حراست
| همکاران حوزه حراست | |||
|---|---|---|---|
| عنوان | نام خانوادگی | شماره داخلی | |
| رئیس اداره حراست | 303 | ||
| کارشناس حراست | 301 | ||
حراست در لغت به معنای پاسداری و مراقبت کردن می باشد. از لحاظ عرف اداری حراست به نهادی گفته
می شود که در قلب تشکیلات یک سازمان وجود داشته و وظیفهی خطیر مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را در برابر انواع و اقسام انحرافهای موجود به عهده دارد.
حراست پشتوانهای محکم برای سلامت جامعهی اداری و فضای دانشگاه
وظیفهی اصلی حراست، مواظبت از سلامت سازمان (دانشگاه) است؛ چرا که هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد. از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگیها و تهدیدهای درونی و نفوذی است، برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگیها نیازمند نیرویی هستیم که با دقت زیاد، اولاً؛ از نفوذ آفتها به داخل سیستم جلوگیری کند، ثانیاً؛ با تشخیص و شناخت آفتهای درونی، زمینههای علاج به موقع و سلامت دانشگاه را فراهم سازد.
بنابراین حضور حراست در عرصهی فرآیندهای سازمانی، همواره در جهت دستیابی به 2 هدف عمدهی زیر است:
1. هدف کلان و راهبردی: حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی دانشگاه به منظور پیش برد اهداف.
2. اهداف عملیاتی: همراهی و مساعدت مدیران با ارائهی مشورتهای موثر و اطلاع رسانی به موقع، اعمال نظارتها و انجام اقدامهای موثر برای حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان.
وظایف مدیر حراست برای رسیدن به اهداف دانشگاه
1. حفاظت و صیانت از کارکنان و مدرسین در برابر آسیبها و تهدیدات احتمالی
2. اطلاع رسانی به موقع از وضعیت سیستم به مراجع ذی صلاح
3. حفاظت از اماکن، تأسیسات و تجهیزات دانشگاه
4. حفاظت از اسناد و مدارک
5. حفاظت فناوری اطلاعات
6. انجام مأموریتهای محوله از سوی مراجع ذی صلاح
حراست به عنوان مشاور رئیس دانشگاه
حراست به عنوان چشم رئیس دانشگاه و با توجه به اشرافی که به مجموعه دارد میتواند مشاور خوبی برای مدیر محسوب شود. البته بسیار روشن است که مسئولین حراست، زمانی میتوانند در این خصوص موفق باشند که از علم، تخصص، درایت و روشن بینی خوبی برخوردار باشند.
حفاظت از کارکنان
وظیفهی نیروی انسانی، رسیدن به اهداف سازمانی است ولی وظیفهی حراستها حفظ سلامت نیروی انسانی است.
احقاق حقوق کارکنان
از نظر علم مدیریت، سازمانی میتواند موفق و پویا و پیش رو باشد که کارکنانی با انگیزه و راضی داشته باشد، زیرا از کارمند ناراضی، خلاقیت و ابتکار به وجود نمیآید. بنابراین میبایست به منشأ نارضایتیهای کارکنان توجه نموده و نسبت به توجیه مدیران و اصلاح روشها اقدام کند. بدیهی است حراست میتواند از این طریق، خدمات قابل توجهی به مدیر، کارکنان مجموعه و در کل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه نماید.
احقاق حقوق دانشجو و ارباب رجوع
یکی از دلایل تأسیس ادارات، سازمانها و ارگانها ارائهی خدمات به مردم میباشد و از طرف دیگر توجه و دقت در رضایت مندی ارباب رجوع است.
سامانه پیام حراست واحد استانی اصفهان:
ازطریق این سامانه شما می توانید نظرات و پیشنهادهای خود را مستقیما با مسوول حراست واحد استان اصفهان از طریق پیام در میان بگذارید
شماره پیام کوتاه حوزه حراست 5000219000
راه های ارتباطی با حراست مرکزی دانشگاه:

