سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان : منفعل نبودن در مواجهه با هوش مصنوعی از مهارت های روابط عمومی هاست
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در چهارمین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی گفت: منفعل نبودن در مواجهه با هوش مصنوعی از مهارت های روابط عمومی هاست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، چهارمین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی با رویکرد هوش مصنوعی و روابط عمومی زندگی و اختتامیه جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی، با حضور اساتید حوزه روابط عمومی و هوش مصنوعی، از کشورهای ایران، انگلستان، ایتالیا، چین و اتحادیه اروپا برگزار شد.
دکتر غلامرضا مالکی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در سخنانی در این کنفرانس با اشاره به تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی ها گفت: عصر امروز و عصر هوش مصنوعی تا حد زیادی چشم انداز روابط عمومی ها را تغییر داده به گونه ای که شگرد های آن نیز تغییر کرده و بر همین اساس همه بازیگران این عرصه بدنبال سازگاری خود با این تغییرات هستند.
دکتر مالکی ادامه داد: می توان گفت روابط عمومی هوشمند و پویا ما حصل همکاری و همیاری دو دسته مهارت های سخت گه مبتنی بر ماشین بوده و مهارت های نرم که شامل مهارت های فردی ، اجتماعی، ارتباطی و ... است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: در نوع اول مهارت ها این فناوری است که به جای انسان خلق، فکر عمل و برنامه ریزی می کند اما در مهارت های نرم،که ویژگی آن انعطاف پذیری است این انسان است که تصمیم گیرنده است و اگر کارگزار روابط عمومی بتواند یک ارتباط منطقی و هوشمندانه بین این دو دسته مهارت ها ایجاد کند ماحصل آن در شکل یک روابط عمومی پویا ظاهر می شود.
دکتر غلامرضا مالکی گفت: نکته حایز اهمیتی که مدیران روابط عمومی می بایست در این دوگانه مد نظر قرار دهند این است که، آیا هوش مصنوعی گوی برتری را از انسان خواهد ربود و یا روابط عمومی ها به عنوان برنامه ریز و صاحب دسته دوم مهارت ها، با سرعت، سازگاری لازم را با شرایط ایجاد کرده و همچنان جلوتر از ماشین برنامه ریزی خواهد کرد؟
دکتر مالکی اظهار کرد: اگر کارگزار روابط عمومی در برابر پیشرفت های حوزه هوش مصنوعی از موضع انفعال خارج شود، قطعا مخاطب را بهتر خواهد شناخت و کار برنامه ریزی شده بهتری ارائه خواهد داد و اینگونه خواهد بود که مرز بین مخاطب و بازاریابی از بین خواهد رفت، چرا که برنامه ها مبتنی بر واقعیت خواهد بود و آن اعتمادی که می بایست میان متصدیان روابط عمومی و مخاطب ایجاد شود، بوجود خواهد آمد و اثرگذاری مد نظر را خواهند داشت.
گفتنی است، در این مراسم، مدیران و اعضای شورای عالی سیاستگذاری کنفرانس روابط عمومی، باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو، دپارتمان ارتباطات، موسسه آموزش عالی دانش پژوهان و برخی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور، فعالان، پیشکسوتان، کارشناسان و مدیران، روزنامه نگاران، نویسندگان و اساتید ملی و بین المللی از میهمانان و سخنرانان در پنل تخصصی این رویداد علمی و آموزشی بودند.
این کنفرانس بین المللی با مجوز رسمی علمی و پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC برگزار شده و برگزیدگان از سوی کمیته تخصصی علمی از میان آثار متعدد انتخاب و تقدیر شدند؛ همچنین همزمان با این کنفرانس اختتامیه سومین جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی با معرفی نفرات برتر برگزار شد.
