رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط عمومی در گرو روز آمدی است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: سازمانی در عرصه روابط عمومی موفق است که بتواند میان دو بخش خدمت گیرنده و خدمت دهنده به عنوان حلقه واسط و اتصال عمل نماید و روابط عمومی ها تکالیف مهمی در این زمینه بعهده دارند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهزاد رضایی در همایش استاندارد روابط عمومی ایران که در سالن همایشهای مرکز آموزش عالی همیاری شهرداریهای استان اصفهان و با حضور مدیران روابط عمومی سازمان ها و نهاد های استان برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی یک رکن مهم در یک سازمان و مجموعه است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه موفقیت روابط عمومی ها درگرو روزآمدی است؛ در یک مجموعه کاری ما خدمت دهنده و خدمت گیرنده داریم، اما نباید تنها به صرف خدمت دادن و خدمت گرفتن به این دو بخش نگاه کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان افزود: اگر ارتباط و تعاملی میان دو طرف خدمت گیرنده و خدمت دهنده نباشد، این سیستم پویایی ندارد و بهبود نخواهد داشت؛ بنابراین باید این روند اصلاح شود تا به رشد و بالندگی برسیم.
وی تصریح کرد: سازمانی در عرصه روابط عمومی موفق است که بتواند میان دو بخش خدمت گیرنده و خدمت دهنده به عنوان حلقه واسط و اتصال عمل نماید و روابط عمومی ها تکالیف مهمی در این زمینه بعهده دارند.
رضایی با بیان مهمترین راز موفقیت روابط عمومی ها در کشورهای مختلف جهان ادامه داد: امروزه وظیفه روابط عمومی تنها به موضوع خبررسانی و بارگذاری خبر در سایت سازمان محدود نمی شود. یک روابط عمومی پویا باید ابتدا خدمت را تعریف کند تا خدمت گیرنده بداند چه خدماتی گرفته و درصورتی که خدمت موردنظر را دریافت نکرده بداند چرا این اتفاق حادث شده است.
وی افزود: بخش مهمی از جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بارها آن را یادآوری کرده اند، به این نکته باز میگردد که مسئولان به مردم گزارش دهند که چه فعالیتهایی داشته اند و چه کرده اند؛ از طرف دیگر همین مسئولان شنونده حرف مردم باشند و بدانند خواسته آنها چیست و چه مطالباتی دارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: اگر همه رخدادها، دست آوردها و طرحها را برای عموم مردم تشریح کنیم و آنها را در انجام امور مرجع مشورت قرار دهیم، مردم هم با ما همراهی خواهند کرد و برخی از مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم پیش نمی آید.
وی با اشاره به اینکه امثال این نشستها و سمینارهای تخصصی در حوزه روابط عمومی باید ادامه دار باشد، اظهار کرد: روابط عمومی یک دانش است و اگر بخواهیم موفق باشیم باید با علم روزآمد و در حال تغییر روابط عمومی آشنا باشیم.
رضایی افزود: حضور مدیران ارشد سازمانها در چنین سمینارهایی میتواند منشا اثر و عامل تغییر رویکرد آنها در مورد روابط عمومی ها باشد.
