در دیدار رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با مدیر کل آموزش و پرورش مطرح شد: آغاز عملیات مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش و پرورش با هدف ارتقاء سطح مهارت استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان رییس این دانشگاه در راس هیاتی با مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر بهزاد رضائی با ارائه معرفی از مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان در سخنانی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه گسترش آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان 2 تفاهم نامه همکاری در سالهای قبل با اداره کل آموزش و پرورش داشته و در راستای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اخیر آن در خصوص سیاست های جدید دولت در حوزه اشتغال و مهارت لازم است که دانشگاه تعاملات بیشتری با این اداره کل داشته باشد تا آموزش عالی و آموزش و پرورش با قرار گرفتن در کنار یکدیگر بتوانند سیاست های تدوین شده در حوزه اشتغال را جامعه عمل بپوشانند.
بهزاد رضائی ادامه داد : نظام آموزش و پرورش طبق برنامه ششم باید 50 درصد به سمت کار و دانش و فنی و حرفه ای سوق پیدا می کرد و 30 درصد جمعیت دانشجویی نیز باید به سمت آموزش های مهارتی سوق می یافت که تنها حدود 13 درصد آن محقق شد اما در آموزش و پرورش در سال گذشته از حدود 50 هزار دانش آموخته مقطع دیپلم میزان حدود 23 هزار یعنی نزدیک به حدود 43 درصد به آموزش های کاردانش و فنی و حرفه ای سوق پیدا کرده بودند.
رضائی اظهار کرد : یکی از مشکلاتی که در زمینه گسترش فرهنگ مهارت آموزی وجود دارد این است که در حوزه مشاوره و هدایت تحصیلی بسیاری از هدایتگران و مشاورین آشنایی خوبی با نیاز های شغلی واقعی جامعه نداشته بویژه در حوزه مهارت و این باعث شده بود دانش آموزان به سمت رشته های غیر مهارتی سوق پیدا کنند اما خوشبختانه در حال حاضر با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و توجه دستگاه های مرتبط به این فرآیند در حال تغییر است که امیدواریم با قرار گرفتن دانشگاه در کنار آموزش و پرورش خلاء موجود پر شده و در زمینه گسترش فرهنگ مهارت و کم کردن دغدغه خانواده ها در حوزه اشتغال بتوانیم در کنار هم مثمر ثمر باشیم .
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در سخنانی گفت : سیاست آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه مهارت مشترک است اما گاه ما در روش ها با یکدیگر متفاوت هستیم و در خیلی از زمینه ها می توانیم همپوشانی داشته باشیم. مهدی ابراهیمی ادامه داد: ارتقاء میزان دانش آموزان در دوره های فنی و حرفه ای و کار و دانش و جلوگیری از رشد نامتوازن در برخی از رشته ها و در نهایت اصلاح هرم شغلی کشور موضوعی است که می تواند با برنامه ریزی میان دانشگاه و آموزش و پرورش جزو اهداف و برنامه های مشترک باشد.
ابراهیمی اظهار کرد: این هدف افق بزرگی است که اگر محقق شود کار بسیار بزرگ و اساسی در راستای سند تحول بنیادی صورت گرفته و این جلسه مقدمه ی برای آغاز عملیات مشترک دو نهاد در جهت ارتقاء سطح مهارت استان است.
