دانشگاه عنصر تاثیر گذار در کنش های اجتماعی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان رییس اداره فرهنگی دانشجویی و سرپرست معاونت اجرایی دانشگاه در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دانشگاه که با حضور روسای،کارشناسان روابط عمومی و فرهنگی و دانشجویی مراکز استان برگزار شد با اشاره به نقش دانشگاه ها در کنش های اجتماعی از جمله انتخابات گفت: همچنان که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش دانشگاه ها به عنوان یک پایگاه علمی و با داشتن نیروی های جوان، معتقد به مبانی دینی و انقلابی بسیار مهم و اثر گذار بود در موضوع انتخابات و مشارکت در سرنوشت جامعه هم بسیار مهم است؛ از این رو می طلبد تا کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی مراکز با برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه های روشنگرانه شور و شوق و انگیزه مشارکت را در دانشجویان ایجاد کنند بویژه در این برهه از زمان که تفرقه افکنی، ایجاد ناامیدی و یاس و سیاه نمایی از ابزارهای مهم دشمنان در کم کردن مشارکت مردم در این رویداد سرنوشت ساز است.
احمد رضا قاسمی با اشاره به اینکه ترغیب جوانان در مشارکت در تعیین سرنوشت خود بخشی از وظیفه دانشگاه ها ست اضافه کرد: آشنا کردن مردم با کاندیداهای مطرح شده و کمک به انتخاب فرد اصلح نیز موضوعی است که در این زمینه هم می بایست با حساسیت پیش رفت.
قاسمی اظهار کرد: امروز یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دعوت همگانی به مشارکت مردم در پای صندوق های رای و جلوگیری از یاوه گویی عناصر پلید می باشد که اگر ما در این فرایند، انتخاب اصلح داشته باشیم در واقع خودمان را به صورت مستقیم در سرنوشت و انتخاب حاکم بر جامعه دخیل کردهایم.
وی ادامه داد: دعوت به حضور مردم در انتخابات و انتخاب بهترین افراد یکی از مصادیق این فریضه الهی است و به فرموده حضرت علی اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود بدترین مردم بر شما حکومت خواهند کرد و اینجاست که هرچه دعا کنید و از خدا بخواهید که ما را از شر اشرار و حاکمان بد نجات بدهد دیگر دعایتان مستجاب نخواهد شد.
سرپرست معاونت اجرایی دانشگاه همچنین گزارشی از برنامه های مشترک دانشگاه با آموزش و پرورش استان و همکاری های پیش رو در زمینه آشنایی دانش آموزان و خانواده ها با ضرورت آموزش های مهارتی و توافق های صورت گرفته ارائه کرد.
در ادامه این نشست مسعود صدر عاملی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی عتیق و محمود حبیب اللهیان رییس مرکز آموزش علمی کاربردی مبارکه به بیان روشهای و راهکار های خود در زمینه ارتباط با مخاطبین دانشگاه پرداختند.
