اقبال بلند جامعه به سمت نو آوری در صنعت لباس

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۱ کد : ۵۳۷۵۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: با شناسایی مزیت‌های نسبی اقتصادی مناطق مختلف استان برای افق پنج سال آینده دانشگاه برنامه ریزی کرده و سند راهبردی و آمایش آموزش های مهارتی در استان در حال تدوین  است، به این صورت که تمام مراکز علمی و کاربردی در سراسر نقاط استان بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه، منابع انسانی مرتبط را در رشته‌های مورد نیاز پرورش می دهند تا همان منابع انسانی موتور محرک مزیت اقتصادی شناخته شده منطقه باشند.و آن را به مزیت مطلق تبدیل کنند.

 

احسان مشکلانی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اصفهان  در حاشیه  افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس عاشورایی ودر گفتگوی اختصاصی با دنیای اسراربا تاکید بر اینکه اولین پیام ارسالی  انسان در جامعه لباس او می‌باشد و پژوهش‌های زیادی در تاثیر لباس بر رفتار انسان تا کنون انجام گرفته است گفت: نتیجه این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که لباس هم از  نظر ساختار و هم از نظر نوع  طراحی می‌تواند تاثیر زیادی بر رفتار فرد داشته باشد.


وی افزود: در حقیقت با لباسی که در جامعه حاضر می‌شویم نشان می‌دهیم که ارزش‌های ما چیست یا حالت درونی و خلق و خویمان در آن روز چگونه است، ترکیب رنگ و حتی آراستگی و ترکیب لباس نشان دهنده این است که حال ما چگونه است . به دلیل اهمیت این موضوع دانشگاه علمی و کاربردی بر آن شد تا در کنار سایر رشته های مزیت دار روی لباس و حوزه پوشاک تمرکز بیشتری داشته باشد.


وی افزود: یکی از اهداف مهم تمرکز در این حوزه همان تاثیر گذاری پوشاک بر فرهنگ بود و دلیل دیگر نیز پرداختن به مسئله اقتصادی و مزیت‌های نسبی آن است، در واقع با شناخت مزیت‌های نسبی اقتصادی مناطق استان برای افق پنج سال آینده دانشگاه برنامه ریزی کرده و سند راهبردی در حال تدوین است، به این صورت که تمام مراکز علمی و کاربردی در سراسر نقاط استان بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه، منابع انسانی را در رشته‌های مورد نیاز پرورش خواهند داد تا همان منابع انسانی موتور محرک فعالیت اقتصادی شناخته شده منطقه باشند.و پس از فراغت از تحصیل در همان حوزه اقدام به کارآفرینی و ایجاد مشاغل پایدار کنند و مزیت نسبی منطقه را به مزیت مطلق تبدیل نمایند. 


به گفته مشکلانی خوشه پوشاک جزو مزیت های نسبی اولویت دار در استان اصفهان است و به همین دلیل بعضی از مراکز آموزشی که قابلیت ارایه اثربخش این رشته‌ها را داشته باشند  به سمت رشته‌های حوزه طراحی، دوخت، مدلینگ، حوزه تجاری سازی لباس هدایت می شوند و مراکز  در این رشته‌ها امکان جذب دانشجو را خواهند داشت.


وی ادامه داد: رویدادهای شتابی برگزار می شود تا نیروی انسانی که پرورش یافته به سمت کارآفرینی و خلاقیت هدایت شده، ایده بدهد و برای خودش یک کسب و کار پایدار ایجاد کند و در کنار آن ، مزیت نسبی منطقه را نیز رشد دهد و به مرحله عمل برساند.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: در حقیقت ما در دو حوزه پرورش نیروی انسانی و کار آفرینی فعالیت می‌کنیم و این نمایشگاه تخصصی نیز نمونه بارز این دو هدف است و  رویدادهای  شتاب  دانشگاه جامع علمی کاربردی دو تفاوت عمده با سایر رویدادها دارد  اولین تفاوت تخصصی بودن آن است و دومین تفاوت حضور فعالین آن حوزه تخصصی در بازار کار در کنار دانشگاهیان است.


وی افزود: به طوریکه مثلا عنوان می‌کنیم رویداد شتاب مد و لباس کارگری، لباس اصناف یا مد و لباس عاشورایی تا با تخصصی‌تر بودن رویداد از مخاطب خود چه دانشجویان و چه افراد فعال در آن حوزه و یا حتی افرادی که در این فعالیت شکست خورده یا موفق شده‌اند بیایند و از تجربیات خود بگویند و ایده بدهند.


مشکلانی خاطر نشان کرد: حدود ۱۰۰ اثر در این رویداد ارایه شده است  و این تنوع ایده پردازان نشان می‌دهد که اقبال جامعه به سمت نو آوری لباس بسیار بلند است و نیازهای زیادی در جامعه حس می‌ شود و جامعه تشنه لباس‌های به روز و ایده‌های خلاقانه است که با ارزش‌ها و روحیات ایرانیان و همچنین یک جوان مدرن امروزی تطبیق داشته باشد.

گفتنی است نخستین رویداد لباس عاشورایی توسط دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و با همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران، اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شده و بخش نمایشگاهی آن تا 19 بهمن ماه در محل کتابخانه مرکزی اصفهان برقرار است.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان علمی شو کاربردی شو لباس عاشورائی