مرکز آموزش علمی کاربردی ایران سپهر برگزار کرد: رویداد شتاب طراحی لباس مهرگان

۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۷ کد : ۵۲۳۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۹۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان مرکز آموزش علمی کاربردی ایران سپهر اصفهان اقدام به برگزاری رویداد شتاب با موضوع طراحی لباس پاییزی کرد.

 سیدآرش امامی رییس این مرکز آموزشی درسخنانی در اختتامیه این رویداد شتاب گفت: فراخوان رویداد در شهریور ماه صورت گرفت و تعداد 135 ایده با موضوع برداشت محصول ،فصل پاییز و مهر به دبیرخانه رسید و آثار در دو مرحله داوری شد  که تعداد 10 اثر به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

امامی اضافه کرد : این سومین رویدادی است که ما تا کنون در استان اصفهان در حوزه مد و لباس برگزار کردیم و مرکز آموزش علمی کاربردی ایران سپهر مبدع تمامی این رویدادهای مفهومی بوده است .

رییس مرکز آموزش ایران سپهر گفت: پیش از این نیز این مرکز آموزشی اقدام به برگزاری مسابقات طراحی مفهومی لباس با موضوع تشیع و کرونا کرده بود.

 وی هدف از برگزاری این قبیل رویداد ها در استان را به کارگیری نیروی ایده و خلاقیت طراحان و هنرمندان استان در معرفی فرهنگ غنی کشورمان و انتقال آن به سایر کشورها از طریق لباس عنوان کرد گفت:  یکی از روش های نوین و مهم  در گسترش فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی از طریق وارد کردن نماد ها و عناصر فرهنگ در پوشش زنان و مردان کشور مان است که خوشبختانه در سالهای اخیر هم مورد توجه هنرمندان این حوزه قرار گرفته است .

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز در سخنانی گفت:  ما در کشوری هستیم که سالانه  میزان زیادی لباس با مبالغ زیادی به کشور قاچاق می شود، حال آنکه قاچاق نشان دهنده وجود نیازی در داخل کشور است ، حال آنکه ما تولید کنندگان بسیار خوبی داریم  که از وضع موجود گله مند هستند زیرا با وجود تولید داخلی  مردم ترجیه می دهند از کالای خارجی استفاده کنند.

بهزاد رضائی ادامه داد: یکی از دلایل مهم بوجود آمدن این آسیب عدم شناخت و سلیقه مخاطب و مشتری از سوی طراحان و تولید کنندگان داخلی است،  که  تحت عنوان برندینگ می توان از آن نام برد.

دکتر رضائی اضافه کرد: برند به معنای آن است که نیاز هر مخاطب شناخته شده و تولید بر اساس علایق مشتری صورت پذیرد و همین مساله باعث توسعه و ایجاد یک برند می شود.  وی گفت: متاسفانه در کشور  ما بروی موضوع  برندیگ فعالیت زیادی نشده به طوری که حتی کالای داخلی به مبادی مرزی برده شده و پس از درج عناوین و آرم های خارجی مجددا و وارد بازار کشور می شوند که  این از آسیب جدی صنعت پوشاک است.

 

رییس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان اظهار کرد: برگزاری چنین رویداد هایی موجب  مطالعه فرهنگ و تعمق در عناصر فرهنگی کشور و کشف الگوی هایی می شود که می تواند در قالب پوشاک مورد توجه و اقبال مردم قرار بگیرد . لذا لازم است این نوع رویداد ها را ادامه داده و با مطالعات عمیق نسبت به ایجاد الگو های بر گرفته از فرهنگ و تمدن کشور و تلفیق آن با هنر و ذوق و سلیقه خود نسبت به طراحی لباس هایی اقدام شود  که تولید کنندگان نیز با اطمینان بیشتری نسبت به سرمایه گذاری دراین زمینه اقدام کنند‌.

گفتنی است در پایان این رویداد  پایان 3 نفر برگزیده در قسمت طراحی لباس و 1 نفر برگزیده در قسمت طراحی پارچه معرفی شدند.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان علمی شو کاربردی شو آموزش مهارت مهارت محور طراحی دوخت طراحی و مد


( ۱ )