رویکرد جدید دانشگاه ورود مراکز آموزش علمی –کاربردی غیر دولتی در جوار کار و فعالیت کاملا تخصصی آن حوزه است

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۴۹۸۶ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۵۲۲
رویکرد جدید دانشگاه ورود مراکز آموزش علمی –کاربردی غیر دولتی در جوار کار و فعالیت کاملا تخصصی آن حوزه است
رویکرد جدید دانشگاه ورود مراکز آموزش علمی –کاربردی غیر دولتی در جوار کار و فعالیت کاملا تخصصی آن حوزه است

به گزارش روابط عمومی واحد استان اصفهان  مهندس مهران حسین زاده سرپرست واحد استانی اصفهان  با حضور در کنفرانس مطبوعاتی و رادیو و تلوزیونی در جمع خبرنگاران استان اصفهان گفت : رویکرد جدید دانشگاه جامع علمی –کاربردی ورود مراکز آموزش علمی –کاربردی غیر دولتی در جوار کار و فعالیت کاملا تخصصی آن حوزه ها است . مهندس حسین زاده با بیان اینکه متولیان بخش های خصوصی  می توانند دقیقا متناسب با حوزه تخصصی خود درخواست اجرای دوره نموده و به آموزش نیروی انسانی متخصص خود پرداخته و بدین گونه هر کارخانه به عنوان یک دانشگاه علمی کاربردی فعالیت نماید گفت :  بالغ بر ۶۰% مراکز آموزش علمی –کاربردی در این دانشگاه مربوط به بخش خصوصی هستند و این جزو افتخارات  نظام آموزش علمی کاربردی است که این دانشگاه یکی از بخش های موفق در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی  است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان  بدلیل ویژگی های خاص و متمایز صنعتی ، فرهنگی و تاریخی خود دارای پتانسیل های بسیاری جهت اجرای دوره های آموزش مهارتی است گفت: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان اصفهان با وجود ۴۱ مرکز آموزشی فعال و ۴ مرکز در حال تاسیس  در  ۷۰ کد رشته کاردانی ترمی، ۵۷ کد رشته کاردانی پودمانی و ۴۳ کد رشته کارشناسی ترمی و ۱۷ کد رشته کارشناسی پودمانی در حال فعالیت است  . حسین زاده  ادامه داد  اکنون   ۳۰ هزار مدرس مسئولیت تدریس در مراکز مختلف علمی کاربردی در سطح کشور را برعهده دارند که از این تعداد حدود ۱۰ درصد  در مراکز علمی کاربردی استان اصفهان فعال هستند.

وی راه اندازی اولین هیئت جذب مدرسین در استان اصفهان را از  برنامه های در حال انجام توسط دانشگاه علمی کابردی استان اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: با استقرار این هیئت در اصفهان می توان به صورت مستقل در جهت جذب مدرسین اقدام کرد که این امر سرعت و کیفیت مطلوب را به همراه خواهد داشت.

 

سرپرست واحد استان اصفهان با اشاره به  سهم  دانشگاه در اشتغال نیروی انسانی گفت: اکنون حدود ۸۵٫۵ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل و یا جذب بازار کار  شده اند .

وی ارتقای مهارت‌های عملی و تفکرات توام با عمل شاغلین  و همچنین آموزش  مهارت به افرادی که خواستار اشتغال هستند را دو رویکرد آموزش های علمی کاربردی دانست و گفت : اشتغال مولد و کار آفرینی محور فعالیت دانش آموختگان این دانشگاه است و از این رو  تمامی بخش های کشور لازم است به آموزش های مهارتی و علمی کاربردی اهتمام ویژه ی نمایند.

حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه در نیمه دوم سالجاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این دوره بعد از استان تهران، در استان اصفهان ایجاد شود.

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی خبرنگاران رسانه های مختلف به بیان سوالات خود در زمینه های مختلف پرداختند  که  سرپرست واحد استان اصفهان به آنها  پاسخ داد