افتتـاح پروژه عمرانی مرکز آموزش علمی کاربردی هرند
پروژه عمرانی مرکز آموزش علمی کاربردی هرند طی مراسمی با حضور مهندس همدانیان معاونت برنامه ریزی و مهندس قریشی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استــانداری ، فرماندار شهرستان اصفهان ، مهندس سقائیان نژاد ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام افضــل هرندی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شهر هرند ، تنی چند از مسئولین محلی افتتاح شد.در ابتدای این مراسم مهندس بابائی رئیس مرکز هرند با بیان گزارشی از پروژه عمرانی این مرکز گفت : همزمان با شروع فعالیت مرکز در سال 82 و با پیگیریهای شورای معین و مسئولین محلی زمین این مرکز مساحت 50.000 متر مربع از طرف سازمان مسکن و شهرسازی جهت احداث ساختمان واگذار گردید و مقدمات عملیات ساختمان اداری آموزشی با زیربنای 2200 مترمربع از مهرماه 84 شروع شده و علی رغم وقفه بعمل آمده با پیگیری های مسئولین واحد استانی و مرکز و با توجه به برنامه ریزی جهت توسعه هم جانبه مركز و لزوم تامین فضای آموزشی ملكی و حصول به استاندارهای آموزشی ، عملیات احداث ساختمان ادامه و در سال 89 به بهره برداری رسید. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین افضل هرندی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شهر هرند نیز در سخنانی گفت : صرف بودجه و مخارج دانشگاهی از ضروریات جامعه ما است و مصرف بودجه هاو هزینه آن در جهت راه اندازی دانشگاه و مراکز علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی باید دراولویت جامعه ی اسلامی ما قرار گیرد .
در ادامه سید حسین سقائیان نژاد رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با بیان اینکه این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است گفت : تفاوت اساسی دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها و آموزش عالی کشور تلاش برای رفع معضل بیکاری و اشتغال زایی دانست و گفت: در دانشگاه جامع علمی کابردی دانشجویانی پرورش می یابند که بر اساس نیاز سنجی دقیق تقاضای کار ، جذب بازار کار می شوند . این مراکز با توجه به توانمندی های هر منطقه در جهت رفع نیازهای همان منطقه و مناطق همجوار اقداماتی را صورت می دهند و تاکنون نیز پیشرفت های قابل قبولی را داشته است .ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه گفت : بیش از 530 هزار دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در 750 مرکز دانشگاهی سراسر کشور به تحصیل علوم مختلف اشتغال دارند و بیش از 73 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه یا مشغول کار شده اند و یا در سطح بالاتری ادامه تحصیل می دهند.
وی ادامه داد بر اساس تکلیف برنامه توسعه سوم و چهارم توسعه کشور 80 درصد از رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی به دوره های کاردانی و مابقی به کارشناسی منتج شده است ، اما در برنامه پنجم قطعا برنامه ریزی دانشگاه بر محوریت دوره های صد درصد مهارتی و توازن بیش از پیش دوره های کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.
