رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور مطرح کرد:

پتانسیل در مراکز آموزش علمی کاربردی یعنی داشتن محیط واقعی کار

۰۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۳ کد : ۴۹۴۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۲۷
هفدهمین جلسه مجمع عمومی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان با حضور روسای ۳۰ مرکز آموزش علمی کاربردی استان و دکتر محمد حسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی داشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دکتر محمد حسین امید در این جلسه در سخنانی با اشاره به نحوه برگزاری آموزش مجازی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:دانشگاه علمی کاربردی در حوزه آموزش های مجازی در سریع ترین زمان بسیار خوب عمل کرد و با برگزاری 109 هزار کلاس در سامانه مجازی سما لایو خود توانست در دوره بحران بیماری کرونا و تعطیلی کلاس های دانشگاهی عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و در نظر است برای نیمسال بعدی از این سامانه و سامانه دیگری نیز استفاده کند.

امید تصریح کرد آموزش های کوتاه مدت فرصتی است تا استان ها با استفاده از آن و با تقویت زیر ساخت های آموزش های مجازی خود نسبت به برگزاری آن برای خانواده ها و حتی سربازان وظیفه اقدام کرده و بدین ترتیب از بحران عبور کرده و آنها را تبدیل به فرصت کنند.

وی با اشاره به هدف دانشگاه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی و به تبع آن مراکز آموزشی آن با هدف سودآوری مالی شکل نگرفته  است، بلکه هدف اصلی آن تربیت دانشجویانی خلاق و کارآفرین بوده است که این هدف نیز با آموزش دانشجویان در محیط واقعی کار امکان پذیر است بنابر این پتانسیل در مراکز آموزش علمی کاربردی یعنی داشتن محیط واقعی کار و در صورت داشتن این پتانسیل است که مجوز اجرای رشته ها آموزشی به مراکز داده خواهد شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، همچنین از اعلام فراخوان جذب مدرسین در دانشگاه در شهریور 99 خبر داد.

در ادامه رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه در استان از دی ماه 98 تا کنون گفت: سیاست اصلی ستاد استان اصفهان ماموریت گرا کردن مراکز آموزش علمی کاربردی است و با توجه به مسوولیت ما در حوزه اشتغال و مهارت افزایی و  اینکه این دانشگاه عضو و دبیر شورای مهارت استان است جلسات متعددی با مجموعه های مختلف از جمله فنی و حرفه ای برگزار نموده ایم تا بتوانیم نیاز های استان در حوزه آموزش را شناسایی کرده و با استفاده از مزیت های موجود در مناطق برای هر مرکز آموزشی یک ماموریت اصلی تعریف نماییم و در کنار آن ماموریت اصلی و به طور محدود به مراکز رشته هایی در حوزه های دیگر هم اختصاص دهیم به طوری که در حوزه آموزشی موازی کاری صورت نگیرد و مراکز آموزشی مزیت های یکدیگر را تخریب نکنند.

بهزاد رضایی افزود : در بحث اجرای آموزش های مجازی با شروع بحران کرونا با استفاده از ظرفیت های استانی شروع به فعالیت نموده و تا کنون از مجموع 8 جلسه کلاس درسی که می بایست برگزار شود حدود 6 و نیم کلاس برگزار شده است و بیش از 80 درصد آموزش های دروس تئوری در استان انجام شده است.

بهزاد رضایی با اشاره به در جریان بودن امضا تفاهم نامه با راه آهن جمهوری اسلامی در حوزه آموزش لوکوموتیو رانان و سوزن بانان گفت: از برنامه های اصلی دانشگاه در استان اصفهان ارتباط با بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنایع و آموزش نیروی انسانی در جوار صنعت است. دکتر رضائی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم که با حمایت های استانداری اصفهان ونیز همکاری با سازمان همیاری های شهرداری اصفهان در زمینه شهر هوشمند شاهد فعالیتهای بهتری در آینده نزدیک باشیم و همچنین در حوزه پسماند و سایر موضوعات مربوط به آن به تعریف و اجرای دوره های آموزشی بپردازیم.

وی ادامه داد:  در حوزه توسعه دانشگاه تلاش کردیم حمایت بخش خصوصی را جلب نماییم اما در حوزه کشاورزی و تامین غذا به حمایت بیشتر مسوولین استان نیاز داشته که سازمان جهاد کشاورزی نیز در این زمینه قول همکاری به دانشگاه داده است.

در ادامه این جلسه تنی چند از روسای مراکز استان به نمایندگی از سایر مراکز،  مسائل و مشکلات خود در حوزه های  مختلف را با رییس دانشگاه مطرح کردند.

کلیدواژه‌ها: علمی شو کاربردی شو دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دانشجویان ویروس کرونا دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دانشگاه علمی کاربردی سراسر کشور دانشگاه جامع علمی کاربردی