نشست هم اندیشی رواسای مراکز آموزش علمی –کاربردی وابسته با معاون پشتیبانی دانشگاه برگزار شد

۲۸ دی ۱۳۸۹ | ۱۳:۳۰ کد : ۴۹۴۱ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۲۸۲
نشست هم اندیشی رواسای مراکز آموزش علمی –کاربردی وابسته با معاون پشتیبانی دانشگاه برگزار شد
نشست هم اندیشی رواسای مراکز آموزش علمی –کاربردی  وابسته با معاون پشتیبانی  دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی واحد استان اصفهان نشست هم اندیشی روسای مراکز وابسته با معاونت پشتیبانی دانشگاه  جامع علمی-کاربردی به منظور  بررسی وضعیت کلی آموزشی،  عمرانی ، مالی و اعتبارات مراکز برگزار شد.در ابتدای این نشست رییس واحد استانی اصفهان علت اصلی این جلسه را شنیدن دغدغه های مسوولین مراکز آموزشی وابسته و طرح مسایل مختلف آن جهت رسیدن به یک اتفاق نظر و حل بهینه مشکلاتی که گاه سالهاست مراکز با آن مواجه هستند ذکر نمود. وی با اشاره به بازدید های صورت گرفته از مراکز توسط مهندس کریمی نژاد معاون پشتیبانی و سایر مسوولین دانشگاه گفت: علت اصلی این بازدید ها ارزیابی جدی شرایط مراکز آموزشی در بخش عمرانی و تجهیزاتی است. سید حسین سقائیان نژاد با بیان اینکه تمامی ما در قبال دانشجویانی که  در مراکز در حال تحصیل هستند مسوول بوده  و باید شرایطی در شان آنها فراهم نمائیم گفت: مراکز می بایست نسبت به ارتقاء سطح امکانات زیر ساختی همچون وضعیت ساختمان ها  و تجهیزات خود اقدام نمایند و در کنار آن نیز با شناخت استعدادهای مناطق خود در بخش صنایع ، کشاورزی ، خدمات و غیره نسبت به فراهم کردن شرایط لازم جهت اجرای دوره های آموزشی صد درصد مهارتی آماده شوند. دربخشی دیگری از این جلسه نیز  هر کدام از روسای مراکز آموزش علمی –کاربردی  وابسته همچون آران و بیدگل ، گلپایگان ، مبارکه ، نجف آباد ، زرین شهر و علویجه به بیان نیاز ها و مسایل مختلف خود شدند و به تبادل نظر در این خصوص پرداختند. در ادامه مهندس کریمی نژاد معاون پشتیبانی دانشگاه با اشاره به کاهش آمار داوطلبان مراکز آموزش عالی  و افزایش ظرفیت ها  بر ضرورت  ارتقاء کیفیت  آموزشی این مراکز تاکید کرد و گفت: چالش اصلی را می توان در  دانشگاه ها و برنامه های درسی آنها ، ضوابط و مقررات آموزشی و  امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آنها و مهم تر از آن تامین مدرسین با تجربه و به بیانی آچار بدست برای انتقال تجارب و مهارت ها  دانست. کریمی نژاد با بیان تدوین نظام آموزش مهارت و فناوری  در ماه های اخیر و ارائه آن به دولت گفت: سه رکن اصلی این نظام آموزشی نظام آموزش مهارت و فناوری ، نظام صلاحیت حرفه ای و نظام اشتغال و مهارت و فناوری است  وی ادامه داد : جهت گیری دانشگاه جامع علمی –کاربردی  مشتری مداری و  تعریف رشته ها بر اساس تقاضا و عرضه بوده و ما نیز در پی آنیم تا از طریق این آموزش ها  نیازی از کشور را بر طرف نموده و به همین منظور بدنبال گسترش دوره های مهارتی در ابعاد  کیفی و کمی هستیم. وی با اشاره به اینکه مراکز با تمام قدرت به کار و فعالیت خود ادامه دهند و از پتاسیل و ظرفیت مناطق  خود نیز بهره ببرند گفت: دانشگاه با حمایت از مراکز آموزش علمی –کاربردی وابسته به پیگیری مشکلات طرح شده در جریان این بازدید ها پرداخته و نسبت به رفع آنها اقدام خواهد نمود.

گزارش تصویری