با حضور سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی افتتاح شد

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۰ کد : ۴۸۷۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۸
سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجتال، همزمان با دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با تمرکز بر کودک و نوجوان در ژردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر افتتاح شد.
با حضور سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سید حسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی استانداری، بهزاد رضائی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان،محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیتی سنتر اصفهان افتتاح شد.

 

بهزاد رضائی در حاشیه افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی؛ اظهار کرد: کسب و کار های مجازی در کشور ایران کسب کارهای نو پایی هستند اما در دنیا به کسب و کار حقیقی تبدیل شده است. اگر در دنیا نگاه کنیم اکثر فعالیت های مختلف به سمت استفاده از نرم افزار ها و اپلیکیشن رفته است.

 

وی با اشاره به اهداف کسب و کارهای مجازی، ادامه داد: یکی از اهداف مهم کسب و کار های فضای مجازی رفع نیاز مصرف کنندگان است. دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کار های فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک ونوجوان در حال برگزاری است و از طرفی امروزه بیشتر زمان کودکان و نوجونان در فضای مجازی می‌گذرد و اگر محتوای مناسب برای کودکان و نوجوان عرضه نشود؛ مخاطبان نیاز خود را با استفاده از اپلیکیشن های دیگر رفع خواهند کرد.

 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: باید سعی شود نیاز های بومی جامعه را حفظ شده و لازم است که استارتاپ ها در این عرصه وارد شوند. به نظر می‌رسد در آینده تمام فعالیت های روزمره به سمت فضای مجازی حرکت کند و ما باید بتوانیم در مرز های کسب و کار فضای مجازی ورود پیدا کنیم.

 

رضائی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه علمی کاربردی تبدیل علم به عمل است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال یکی از زمینه هایی است که می‌تواند در تعریف رشته ها و تعریف خوشه های شغلی و سوق دادن جوانان به مسائل علمی نقش داشته باشد.

 

وی افزود: بیشتر سرمایه گذاران حوزه کسب وکار دیجیتال بخش خصوصی هستند و باید با ایجاد انگیزه، بخش خصوصی را برای ورود به این عرصه تشویق کرد. زمانی که جوانان ببیند با ورود به این بخش می‌توانند صاحب شغل شوند به این سمت حرکت خواهد کرد و دانشگاه وظیفه ایجاد این حلقه را دارد.

 

گفتنی است در این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از طرح سامانه مدیریت ارتباط با مشتری در زمینه هتلداری که توسط دانشجوی رشته کامپیوتر مرکز علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران طراحی شده است رونمایی شد.

 

دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تا ۳۰ بهمن در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار شد.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان کسب و کار دیجیتال نمایشگاه استان اصفهان