افزایش نشاط و روحیه مهارت آموزی در مراکز علمی کاربردی

۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۲ کد : ۴۴۵۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۰۲
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: بخش فرهنگی با تمام ادارات در ارتباط است و می تواند نشاط و روحیه مهارت آموزی را در مراکز علمی کاربردی ایجاد کند. 
افزایش نشاط و روحیه مهارت آموزی در مراکز علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: بخش فرهنگی با تمام ادارات در ارتباط است و می تواند نشاط و روحیه مهارت آموزی را در مراکز علمی کاربردی ایجاد کند. 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ مهدی قیصری در جلسه کارشناسان فرهنگی دانشجویی مراکز علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه فرهنگی دانشجویی برنامه های اثر بخشی تدوین شده است و در حوزه فرهنگی دانشجویی باید به گونه ای رفتار کنیم که فعالیت ها اثر گذار باشد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه جامع مهارتی کشور است و افرادی که در این دانشگاه تحصیل می کنند برای ارتقای مهارت این دانشگاه را انتخاب کرده اند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی نیاز سنجی شده و تمام آموزش های دانشگاه، مهارتی و کاربردی است، تصریح کرد: معاونت فرهنگی دانشجویی به دنبال تحقق اهداف دانشگاه است و هدفی جز نهادینه کردن فرهنگ آموزش مهارت ندارد.

 

وی با اشاره به مراکز  رشد و کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی گفت: مراکز رشد در دانشگاه علمی کاربردی به دانشجویان کمک می کند که هدف خود را پیدا کنند و در راستای رسیدن به آن اهداف تلاش کنند. در دفتر کارآفرینی نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته متخصصان دانشجویان را برای رسیدن به هدف مورد نظر تشویق می کنند.

 

قیصری با اشاره به برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف در دانشگاه گفت: جشنواره ها بستری برای نمایش خروجی فعالیت های انجمن های دانشجویی است و کارشناسان فرهنگی وظیفه دارند دانشجویان فرهنگی و فعال را با یکدیگر ارتباط دهند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: بخش فرهنگی با تمام ادارات در ارتباط است و می تواند نشاط و روحیه مهارت آموزی را در مراکز علمی کاربردی ایجاد کند. 

 

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه فرهنگی دلی انجام می شود، گفت: فردی که در حوزه فرهنگی کار می کند باید شاخصه هایی را در خود ارزیابی کند و با روحیه ازخود گذشتگی تمام وقت و انرژی خود را صرف فعالیت های فرهنگی کند.

 

قیصری با تاکید بر حضور چهره های نمادین در در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: دانشجو باید قانع شود نه راضی، این دو  با یکدیگر متفاوت است مانند کلمه نشاط و شادی که هرکدام معنای متفاوتی از یکدیگر دارند و انتظار می رود در دانشگاه علمی کاربردی دانشجو قانع و با نشاط باشد.

 

در ادامه مشاور فرهنگی دانشجویی ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در حوزه فرهنگی دانشجویی نشاط علمی پایدار نیاز است و اگر دانشگاه سرزندگی و پژوهندگی داشته باشد نشاط خواهد داشت.


قاسمی با اشاره به ایجاد رابطه سازنده بین دانشجو و مدرس گفت: کارشناسان فرهنگی با تشکیل شورای فرهنگی می توانند ارتباط دانشگاه با دانشجویان را حفظ کنند.

 

وی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر  در مراکز علمی کاربردی را الزامی دانست و گفت: یکی از وظایفی که در شورای فرهنگی روی آن تاکید شده و پرداختن به آن در زمان حال نیاز جامعه ی امروز است تشکیل شورای امر به معروف  و نهی از منکر است.

 

مشاور فرهنگی دانشجویی ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان از برگزاری اردوی جهادی خبر داد و گفت: با توجه به درخواست دانشجویان در نظر داریم اردوی جهادی به سیستان و بلوچستان  برگزار کنیم  که دانشجویان  می توانند جهت حضور در این اردو ثبت نام کرده و چنانچه ثبت نام ها تکمیل شد اقدام به برگزاری اردو خواهیم کرد. همچنان در اواخر شهریور ماه اردوی راهیان نور به منطقه غرب برگزار خواهد شد.

جلسه کارشناسان فرهنگی دانشجویی مراکز علمی کاربردی استان اصفهان با حضور سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، معاون دفتر امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مشاور فرهنگی دانشجویی ریاست دانشگاه، نماینده دفتر نهاد رهبری در واحد استان و جمعی از کارشناسان فرهنگی دانشجویی مراکز استان برگزار شد.
 

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان مشاور فرهنگی دانشجویی فرهنگی دانشجویی دکتر مهدی قیصری


( ۱ )