نشست مشترک روسای دانشگاه های علمی کاربردی منطقه شش کشوری به میزبانی استان اصفهان برگزار شد
نشست مشترک روسای دانشگاه های علمی کاربردی منطقه شش کشوری با چهار رویکرد خوشه های شغلی، پایان کار مراکز دولتی، سطح بندی مراکز و برنامه های فرهنگی-دانشجویی در استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ در نشست مشترک روسای دانشگاه های علمی کاربردی منطقه شش کشوری در ارتباط با رویکرد های جلسه مقرر شد واحد های استانی جلسه ای در حول محور بررسی خوشه های شغلی داشته و پس از بررسی ماموریت هر مرکز و انتخاب خوشه مناسب نتیجه را به دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کنند.
همچنین در ارتباط با وضعیت پایان کار مراکز دولتی مقرر شد مراکز مشمول فایل الکترونیکی دانشجویان فعال را به مرکز معین تحویل دهند و بسته انگیزشی برای معین ایجاد شود.
در ارتباط با سطح بندی مرکز علمی کاربردی نیز مقرر شد بازخورد و امتیاز سطح بندی به هر مرکز اعلام شود. همچنین در مورد برنامه های فرهنگی برنامه های هر مرکز پس از جمع بندی به دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه شود.

بررسی ماموریت مراکز به واحد های استانی سپرده شود
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اهمیت بررسی ماموریت مراکز علمی کاربردی اظهار کرد: پیش از آنکه رشته ای در مرکز حذف یا اضافه شود باید ماموریت مراکز بررسی شود در غیر این صورت با کاهش دانشجو رو به رو خواهیم شد و به دلیل آنکه واحد های استانی بیشتر با مراکز استان خود آشنایی دارند بهتر می توانند در زمینه بررسی ماموریت هر مرکز عمل کنند.
قیصری با بیان اینکه برای مراکز معین و خصوصی باید عوامل انگیزشی ایجاد کرد تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: مرکز مشمول باید پرونده تکمیلی از دانشجویان و دانش آموختگان خود به مراکز معین تحویل دهد که در آینده دچار مشکل اخذ مدرک نشویم.
حمایت از دانشجویان کارافرین مراکز علمی کاربردی
وی با بیان اینکه سطح بندی مراکز اتفاق خوبی بود که در حال اجرا است، تصریح کرد: اگر امتیاز مراکز اعلام شود جو رقابتی ایجاد خواهد شد و از آنجایی که نتیجه کار برای مراکز مشخص کننده کمبود مرکز است، می توان جهت رفع آنها برنامه ریزی کرد.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در ارتباط با برنامه های فرهنگی-دانشجویی، افزود: شکی نیست که فعالیت های فرهنگی در وزارت علوم اهمیت دارد و در دانشگاه علمی کاربردی، فعالیت های کارآفرینانه کار فرهنگی محسوب می شود و باید از دانشجویان کارآفرین حمایت کرد.
نتایج سطح بندی مراکز به واحد استانی اعلام شود

درادامه رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد با اشاره به زمان سطح بندی مراکز گفت: زمان سطح بندی مراکز به دلیل همزمان شدن با برگزاری امتحانات، زمان مناسبی نیست و اگر وضعیت سطح بندی هر مرکز اعلام شود روسا تصمیمات بهتری در زمینه اداره مرکز خواهند گرفت.
وی در ارتباط با برگزاری برنامه های فرهنگی-دانشجویی در استان یزد، تصریح کرد: در استان استارتاپ دانشجویی با موضوع محصولات تولیدی دانشجویان برگزار کردیم که در این برنامه 11 طرح و ایده ارائه شد و برای همه طرح های سرمایه گذار پیدا شد و اکثر طرح ها به فروش رسید که برگزاری این رویداد علاوه بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی را بیشتر معرفی کرد باعث اشتغال زایی و ایجاد انگیزه دانشجویان شد.
محدودیت خوشه های شغلی باعث کاهش جذب دانشجو می شود
رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال وبختیاری محدودیت خوشه های شغلی به ضرر دانشگاه دانست و گفت: با محدودیت هایی که خوشه های شغلی ایجاد شده است مراکز با کمبود دانشجو مواجه شده و منجر به تعطیلی مراکز می شود.
وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی مدعی آموزش عالی است و متفاوت عمل می کند.
