کارگاه آموزشی مسوولان روابط عمومی و فرهنگی دانشجویی مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان برگزار شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۷ کد : ۳۹۶۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان کارگاه آموزشی ویژه ی مسوولین روابط عمومی و فرهنگی و دانشجویی مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان برگزار شد..

در ابتدای این کارگاه دکتر سید حسن قاضی عسگر رییس دانشگاه علمی کاربردی استان به بخشی از شیوه های تبلیغی رایج در محیط های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: نوع تبلیغ و اطلاع رسانی ما نباید  به گونه ی باشد که از آن به عنوان ضد تبلیغ استفاده شود و به ضرر محیط های  علمی باشد . رییس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان در ادامه به  بیان اهداف راه اندازی دانشگاه و رسالت اصلی آن پرداخت و گفت:  رسالت این دانشگاه از یک سو مهارت آموزی و تبدیل آموزش های علمی به آموزش های کاربردی در جامعه و از سوی دیگر برطرف نمودن نیاز جامعه و سپردن بازار کار به نیروی کاردان و ماهر است.

قاضی عسگر با بیان اینکه از رویکرد های جدید دانشگاه جذب دانشجوی بین المللی  است گفت: تجاری سازی علم یکی از اهداف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

در ادامه احمد رضا قاسمی مشاور فرهنگی رییس دانشگاه  با تعریف و تبیین واژه ی فرهنگ ، درک و تفهیم معنا و مفهوم فرهنگ را لازمه یک کار فرهنگی درست و اثر گذار در جامعه دانست.

قاسمی نقطه آغازین هرگونه تغییری در جامعه را تغییر در فرهنگ آن جامعه بیان کرد و امهمترین اجرا کنندگان و تغییر دهندگان این فرهنگ در جامعه را کارگزاران و مسئولین آن جامعه دانست، از این رو نقش مسوولین فرهنگی در این زمینه را نسبت به هر زمانی سختر و مهمتر ارزیابی کرد و خواستار توجه ویژه به مقوله فرهنگ سازی در مراکز شد.

وی استفاده از مدرسین و روسای کیفی  و معتقد به اصول و آرمان های علمی کاربردی در راستای ارتقائ کیفیت فعالیت های مراکز را مهمترین ابزار های تبلیغاتی دانشگاه دانست. مشاور فرهنگی رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ، مهمترین برنامه های  دانشگاه جامع علمی کاربردی را ایجاد محیط واقعی کار در دانشگاه ، توجه به نیازهای روز جامعه، ماموریت گرایی در مراکز، انتخاب مدرسین واجد شرایط از نظر علمی و صلاحیت اخلاقی ، توجه به میزان اشتغال فارغ التحصیلان و تغییر سرفصل های قدیمی و جایگزینی سرفصل های جدید بیان کرد. در ادامه کارگاه آموزشی شیوه های نوین بازاریابی و تبلیغات و اطلاع رسانی توسط  مدرسین و متخصصین تبیین شد. در این کارگاه شیوه های نوین اقناع مخاطب و همچنین به کار گیری ابزار و فناوری های مناسب برای آشنایی مخاطبین با دانشگاه آموزش داده شد.


( ۲ )