دانشگاه جامع علمی کاربردی سال جاری در ۳۰ مرکز پذیرش دانشجو خواهد داشت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان از پذیرش دانشجو در 30 مرکز آموزش علمی کاربردی استان در سال جاری خبر داد.دکتر مهدی قیصری با بیان این مطلب در زمینه علت عدم پذیرش برخی مراکز دولتی علمی کاربردی در بهمن ماه سال ۹۶ گفت: در سال گذشته مصوبه ای از سوی شورای عالی اداری ریاست جمهوری مبنی بر اینکه هیچ سازمان دولتی نباید مرکز آموزشی داشته باشد، ابلاغ شد و از آنجایی که در اصفهان حدود ۱۰ مرکز علمی کاربردی دولتی داشتیم، باید تغییراتی را در این زمینه اعمال می کردیم.
قیصری ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنان سازمانی دولتی و زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواهد ماند اما مراکز علمی کاربردی که وظیفه آموزش را به عهده دارند باید خصوصی و یا عمومی باشند و نمی توانند، دولتی بمانند.
وی پذیرش دانشجو در ۳۰ مرکز خصوصی، عمومی و تابعه در استان اصفهان و عدم پذیرش دانشجو در مراکز دولتی را اعلام کرد و گفت: مراکز دولتی در دوره جدید ورودی نخواهند داشت اما موظف هستند دانشجویانی که هم اکنون در دانشگاه در حال تحصیل هستند را تا مرحله فارغ التحصیلی با استانداردهای وزارت عتف حمایت کرده و اختلالی در ادامه تحصیل آنها به وجود نیاید. در ضمن ستاد مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تا آخرین فارغ التحصیل نظارت کامل بر عملکرد مراکز خواهد داشت.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان در ادامه افزود: در تلاش هستیم رشته هایی که در مراکز دولتی ارائه می شدند به مراکز خصوصی و عمومی منتقل شوند و دانشجویان می توانند در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. وی با اشاره به ورودی های سال تحصیلی ۹۷-۹۶ گفت: در مهرماه در دوره کاردانی چهار هزار و ۶۱۱ نفر و در دوره کارشناسی سه هزار و ۲۶۱ دانشجو ثبت نام کرده اند و در بهمن ماه در دوره کاردانی یک هزار و ۶۷۲ و در دوره کارشناسی یک هزار و ۳۸۸ ورودی داشته ایم. همچنین از ابتدای سال ۹۶ تا کنون هشت هزار و ۴۱۴ نفر فارغ التحصیل و وارد بازار کار شده اند. قیصری گفت: در دانشگاه اقدامات مهمی در زمینه کارآفرینی، توسعه اشتغال و کسب و کار و اجرای سیستم آموزشی همگام (Dual) در برخی رشته ها انجام شده است.
وی اضافه کرد: اجرای دوره های آموزشی برای مدرسان کارآفرینی و مسئولان دفاتر کارآفرینی مراکز، بازنگری سرفصل دروس با همکاری مدرسان، تدوین و اجرای تک پودمان های تخصصی با هدف ارتقای خدمات شغلی، فعالیت دفتر روابط بین الملل دانشگاه در اجرای دوره مشترک با کشور آلمان، پایش و رتبه بندی مدرسان و همچنین ارزیابی مراکز در سه حوزه آموزش، مدرسان و امور دانشجویی و فرهنگی و در نهایت رتبه بندی مراکز علمی کاربردی برنامه هایی است که دانشگاه را با سرعت در مسیر دانشگاه نسل سوم پیش خواهد برد.
